GPku
'going beyond expectation..

Ko lupe sape itu 'CIKGU'??!!!!!

By Gpku

memang seronok tgk TV neh..x jadi keje lah jawabnye..emm,tp hari ini bile mata tertumpu pd tv..pappp,,baru teringat kan org2 yang aku hampir lupekan..nasib baik la drama melayu nih mngingatkan semula, insan bernama 'guru'..haha,cmne lah aku boleh lupekan mereka neh..

tiap2 tahun org sambut ari guru..tp br tahun neh aku terasa lebih..

bie ingat time sekolah rendah..x usah dicerita la,muke aku ni lah yg selalu kene diri atas kerusi,x cukup kerusi, huh amik ko atas meja pun pernah..mana tak nye,degil tahap cipan..tp sebab 'guru' ler aku x jadi cipan..haha..

Orang selalu ckp..guru perlu dihormati lebih..walau satu bentuk pelajaran pun yg diajar..jgn sombong bile dah berjaya..tinggi mana pun kedudukan ko,guru itu lebih tinggi kedudukannya,,jangan sesekali ko lupe..

memang tak dapat di bayangkan betapa mulianya sebagai guru..ilmu tersebar takkan pupus, saham pahala terus dapat bertalu2..untung jadi guru neh..

disepanjang hidup neh, sampai sekarang cube kite kire berapa ramai guru kite yang telah pulang ke rahmatullah..emm,,bunyinye macam seram kan..so, klu nak tau,cube cari balik guru2 kite yang dulu..masih ada lagi ke tak..klu ade lagi pergilah bertannya khabar dan jgn lupe ucapkan selamat hari guru..tp jika Allah lebih menyayangi..sedekahkan lah Al-Fatihah dan gunakan lah ilmu yang dicurahkan dulu dgn sebaiknye..


Selamat Hari Guru..
 

0 comments so far.

Something to say?